FAQ Hosted VoIP

Home » FAQ » FAQ Hosted VoIP
We hebben de meest gestelde vragen en antwoorden voor u op een rij gezet. Neem gerust contact met ons op als uw vraag er niet tussen staat of indien u meer informatie wilt.
Vraag1
4G is het nieuwste mobiele data netwerk en de opvolger van het 3G netwerk. 4G staat voor ‘4e Generatie’ en geeft aan dat het de volgende stap is in de ontwikkeling en mogelijkheden van het mobiele netwerk. Voordelen van 4G die je direct merkt zijn een hogere download- en uploadsnelheid en een hogere reactie snelheid (lage latency).
Vraag2
Verbeterde mobiele productiviteit, bijvoorbeeld;

  • Sneller mobiel Internet met lage vertraging (latency)
  • Communicatie met collega’s en klanten via hoge kwaliteit video conferencing
  • Sneller toegang tot files in de cloud en business applicaties

Kostenreductie, bijvoorbeeld;

  • Minder tijdverspilling van medewerkers door real-time file sharing en editing
  • Lagere printkosten door gemakkelijk grote documenten delen tussen devices
  • Faciliteert minder reistijd/kosten door Flex werken en mobiele werkplekken

Innovatieve diensten, bijvoorbeeld;

  • Remote monitoring
  • Augmented reality apps
Vraag3
Een 4G abonnement, alle door Hovotech geleverde abonnement zijn 4G

Een toestel dat over 4G ondersteuning biedt, let op dat het toestel de 800Mhz frequentie ondersteund.

Locatie waar 4G dekking is, mocht er aan één van de bovenstaande voorwaarden niet zijn voldaan, dan wordt er automatisch omgeschakeld naar 2G/3G, en automatisch weer terug zodra wel weer aan alle voorwaarden wordt voldaan.

Vraag4
50Mbps download en 25Mbps upload.

De vermelde 4G snelheden zijn maximaal haalbare snelheden die alleen onder ideale omstandigheden te bereiken zijn.

De snelheid die u in de praktijk ervaart, kan lager liggen. Er zijn diverse factoren die de snelheid van de internetverbinding op het mobiele apparaat (bijvoorbeeld uw smartphone, tablet of laptop) beïnvloeden, zoals:

  • Het type mobiele apparaat dat wordt gebruikt.
  • De drukte op het internet of de internetpagina.
  • Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  • De afstand tussen het mobiele apparaat en de zendmast.
  • Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen het mobiele apparaat en de zendmast.
Vraag5
Alle MB’s die verbruikt worden met een 4G abonnement worden op dezelfde manier behandeld, ongeacht of deze over het 4G netwerk afgehandeld worden of over het 2G/3G netwerk.

De tarieven voor deze MB’s zijn gelijk en beiden gaan gewoon uit de bundel welke u heeft afgesloten.

Vraag6
U krijgt een waarschuwing op het moment dat u 80% van uw bundel heeft verbruikt mits u uw mailadres heeft ingesteld in de billingportal. Let erop dat de verwerkingstijd van het systeem een vertraging heeft van enkele uren waardoor bij het moment van waarschuwen uw verbruik al hoger kan liggen.

Tip: Sommige toestellen kunnen u ook waarschuwen, of zelfs internet blokkeren op het moment dat de bundel MB’s verbruikt zijn.

Vraag7
Als u zich in een niet-4G-dekkingsgebied bevindt, kunt u gewoon van internet gebruik blijven maken. Het toestel schakelt automatisch terug naar het 2G/3G netwerk. U zal een onderbreking van enkele seconden ervaren bij de terug schakeling waarbij de dataverbinding verder intact blijft. Gedurende de onderbreking zult u geen data kunnen ontvangen en/of versturen.

Zodra u weer in 4G dekkingsgebied komt, zal het toestel automatisch weer opschakelen naar 4G. Hiervoor dient het toestel ongeveer 10 seconden in ‘idle mode’ te staan. Dit gebeurt automatisch als het toestel niet actief data ontvangt en/of verstuurd. De data sessie (bijvoorbeeld de Internet browser geopend hebben) hoeft niet afgesloten te worden.

Vraag8
Facturatie geschied mits niet anders afgesproken, voor het abonnement maandelijks voorruit. De gemaakte verbruikskosten worden achteraf maandelijks verwerkt op de nieuwe factuur.

Op de billingportal kunt u altijd tussentijds de verbruikskosten inzien, en gespreksnotificatie opvragen.

Vraag9
Er bestaat een mogelijkheid om de aansluiting door te schakelen. Dit kan worden gedaan in de volgende situaties:

  • Bij geen gehoor
  • Bij geen bereik/toestel uit
  • In gesprek
  • Bij geen gehoor ** 61 * [tel. nr.] # [zendtoets]
  • Bij geen bereik ** 62 * [tel. nr.] # [zendtoets]
  • Bij in gesprek ** 67 * [tel. nr.] # [zendtoets]
  • Direct ** 21 * [tel. nr.] # [zendtoets]

Voor het deactiveren van een doorschakeling kan ##(61/62/67/21) #[zendtoets] worden gebruikt. Het is niet mogelijk een mobiele telefoon door te schakelen naar een 0800 of 090* servicenummer. Deze codes werken ook in het buitenland.

De codes kunnen anders dan bij Voicemail los van elkaar worden geactiveerd.

Doorschakelingen kunnen ook via het menu van het toestel worden geactiveerd, maar dit wordt niet gegarandeerd. De officiële ondersteuning is alleen via de *codes.

Vraag10
Wisselgesprek heet in ons netwerk call waiting en call hold. De klant kan wisselgesprek activeren en deactiveren via de volgende codes:

  • Activeren = *43#
  • Deactiveren = #43#

Als de dienst geactiveerd is, hoort u, wanneer u in gesprek bent en er komt een tweede gesprek binnen, een piep en kunt u er voor kiezen om het tweede gesprek aan te nemen. In de display staat wat er moet worden ingetoetst op het moment dat er een tweede gesprek binnen komt.

Vraag11
Als wisselgesprek geactiveerd staat kan de klant ook een groepsgesprek opzetten. Mobiel groepsgesprek is een gesprek met maximaal 5 andere gesprekspartners. Een groepsgesprek kan met iedereen worden opgezet, ongeacht het abonnement of de telecom aanbieder van de deelnemer, zowel vast als mobiel. Enige voorwaarde is dat de organisator een Hovotech aansluiting welke over het KPN netwerk loopt.
Vraag12
Voor een juiste werking van nummerweergave is het noodzakelijk dat op beide aansluitingen de dienst is ingeschakeld. U kunt nummerweergave zelf activeren of deactiveren via 1333 en kan alleen worden gewijzigd in Nederland. Nummerweergave werkt alleen voor bellen en gebeld worden, bij een sms bericht wordt het nummer altijd getoond.

Bij alarmcentrales is het nummer altijd zichtbaar, ongeacht een uitgeschakelde nummerweergave in het netwerk.